Produsele achiziționate online
pot fi returnate în conformitate cu Ordonanța de Urgență nr. 34/2014.
Consumatorul are dreptul să informeze în scris comerciantul cu privire la
intenția sa de a renunța la achiziție, fără a suporta penalități și fără a fi
nevoit să justifice decizia, într-un termen de 14 zile de la primirea
produsului sau, în cazul serviciilor, de la încheierea contractului. Returnarea
produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de la
notificarea renunțării la contract. Recomandăm folosirea aceluiași serviciu de
transport utilizat pentru primirea produselor.
SC Hyper Link IT SRL va rambursa
contravaloarea comenzii cât mai curând posibil după primirea produsului
returnat.
Contractul de vânzare (art. 2,
5.) este definit ca orice acord în baza căruia profesionistul transferă sau se
angajează să transfere proprietatea unor produse către consumator, în timp ce
consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv
orice contract care include atât produse, cât și servicii.
Încheierea contractului are loc
la momentul emiterii facturii fiscale și nu la momentul lansării comenzii sau
emiterii unei confirmări automate de primire a acesteia.
Articolul 12 menționează că
exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor ambelor părți
contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost
livrat, adică în ambalajul original, cu toate accesoriile, etichetele intacte
și documentele care l-au însoțit. Nu vor fi acceptate produsele care prezintă
modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, semne de uzură
excesivă sau intervenții neautorizate, etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică
doar consumatorului, definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane
fizice constituite în asociații, conform definiției din articolul 2, punctul 2,
din OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările
și completările ulterioare.
Consumatorul este responsabil
doar pentru diminuarea valorii produselor cauzată de manipulare, în afara a
ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și
funcționării acestora. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din
prezentare, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a
bunurilor, consumatorul ar trebui să le manipuleze și să le inspecteze în
același mod în care ar putea să o facă într-un magazin. De exemplu,
consumatorul ar trebui să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să-l poarte.
Unii producători aplică un
sigiliu pe ambalajul produselor. Prezența sau absența acestui sigiliu nu este
obligatorie și este specifică producătorului. Deteriorarea sigiliului nu
afectează dreptul de retragere de la contract.
SC Hyper Link IT SRL își rezervă
dreptul de a refuza colaborarea cu consumatorii care abuzează de dreptul de a
renunța la achiziție. Notificarea acestui refuz va avea loc înainte de
impunerea restricțiilor privind vânzarea de produse sau servicii.
Dreptul de retragere
Consumatorul notifică SC Hyper Link IT SRLcu privire la
intenția de a se retrage din contract utilizând una dintre următoarele opțiuni:
un formular standard sau o declarație clară făcută în scris pe un suport
durabil (cum ar fi e-mail, hârtie sau fax). Acesta are la dispoziție 14 zile de
la primirea produselor pentru a comunica retragerea din contract.
Obligatiile consumatorului
Produsele trebuie livrate SC Hyper Link IT SRLpersonal
sau să fie predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârzieri nejustificate
și într-un interval de cel mult 14 zile de la notificarea deciziei de retragere
din contract. Consumatorul suportă costurile returnării. Consumatorul este
responsabil doar pentru orice diminuare a valorii produselor cauzată de
manipulare, în afara a ceea ce este necesar pentru a determina natura,
caracteristicile și funcționarea produselor.
Obligatiile Hyper Link IT SRL
Suma totală plătită, inclusiv cheltuielile de livrare, va fi rambursată integral, în decurs de 3-14 zile de la acceptarea returului, în următoarele situații: atunci când produsul livrat nu corespunde specificațiilor afișate pe site, sau atunci când produsul livrat este greșit (cu excepția cazului în care consumatorul a selectat explicit o altă modalitate de livrare în afara celei standard). Rambursarea sumelor se va efectua folosind aceleași metode de plată care sunt rezonabil aplicabile (în cazul plății în numerar la livrare, suma va fi returnată prin transfer bancar către un cont furnizat în mod clar de către consumator).
Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-14 de zile de la acceptarea returului.
Produse excluse de la returnare
1.
Licente software;
- Consumabile
(acumulatori, cartuse imprimanta etc);
- Produse
care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din
motive de igiena (produse de ingrijire/ igiena personala, casti,
electrocasnice, etc);
- Produse
confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau
personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
- Servicii
(testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in
categoria Servicii prestat catre consumator);
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Retur de produse
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
- Produsul
livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea
acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in
cazul in care produsul nu mai este disponibil).
- Produs
nefunctional/deteriorat in primele 48 ore de la receptie. In cazul in care
produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de
fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma
notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de
la primirea produsului. Va recomandam ca verificarea/testarea produselor
comandate sa se faca in termenul de 48 de ore. Orice reclamatie ulterioara
nu se ia in considerare.
- Produs in
colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari
vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor.
Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces
verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie
mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau
de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in
care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara
nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un
transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in
momentul livrarii produselor catre transportator.
- Produse
livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus
(nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.
Solicitarile de retur se notifica pe adresa de mail comercial@hyperit.ro
sau prin prezentarea la sediul SC Hyper Link IT SRL cu produsul respectiv in
termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Returnarea produselor la sediul SC Hyper Link IT SRL. se
poate face de luni pana vineri in intervalul 09:00 - 18:00.
Mentiune
În toate situațiile menționate mai sus, cu excepția cazului în care este vorba
despre defecte în perioada de garanție, produsele trebuie să fie returnate în
aceeași stare în care au fost primite, însoțite de toate accesoriile și
documentele originale. Orice deteriorare a produselor sau modificare care le
face imposibil de revândut va conduce la respingerea cererii de retur.
În cazul în care au fost
achiziționate mai multe produse identice și se dorește returul acestora,
consumatorul are responsabilitatea de a se asigura că doar unul dintre ele a
fost desigilat. Returnarea celorlalte produse va fi acceptată doar dacă acestea
sunt sigilate. Dacă mai multe produse identice au fost desigilate, ne rezervăm
dreptul de a diminua contravaloarea fiecărui produs cu până la 50%. Această
reducere are ca scop restabilirea posibilității de vânzare a produselor
desigilate.